Rybnik: Wybór inspektora nadzoru inwestorskiego w ramach projektu Ograniczanie niskiej emisji w budynkach użyteczności publicznej w Powiecie Rybnickim
Numer ogłoszenia: 94592 - 2011; data zamieszczenia: 28.04.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Powiatu w Rybniku , ul. 3 Maja 31, 44-200 Rybnik, woj. śląskie, tel. 032 4228300, faks 032 4228658.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wybór inspektora nadzoru inwestorskiego w ramach projektu Ograniczanie niskiej emisji w budynkach użyteczności publicznej w Powiecie Rybnickim.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wybór inspektora nadzoru inwestorskiego w ramach projektu Ograniczanie niskiej emisji w budynkach użyteczności publicznej w Powiecie Rybnickim, realizowanego w ramach działania 5.3 Czyste powietrze i odnawialne źródła energii współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, w celu realizacji zadania termomodernizacji wraz z wymianą/modernizacją źródeł ciepła w następujących budynkach: 1) Dom Pomocy Społecznej p.w. Św. Józefa w Lyskach, ul. Rybnicka 4, 44-295 Lyski, 2) Zespół Szkół Specjalnych im. Weroniki Sherborne, ul. Przedszkolna 1, 44-230 Czerwionka-Leszczyny 3) Zespół Szkół w Czerwionce-Leszczynach, ul. 3 Maja 42, 44-230 Czerwionka-Leszczyny, ( w tym budynek główny szkoły i dwa budynki warsztatów ) 2.Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego obejmuje następujące specjalności: 1) konstrukcyjno - budowlaną, 2) instalacyjną w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 3) instalacyjną w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. w okresie realizacji oraz gwarancji. 3.Wykonawca zobowiązany będzie pełnić nadzór inwestorski nad całością w/w zadania inwestycyjnego, jednocześnie pełniąc funkcje koordynatora projektu w rozumieniu art. 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawa Budowlanego. /j.t. Dz.U. z 2010 r., Nr 243, poz.1623/. Nadzór inwestorski obejmował będzie również nadzorowanie prac dodatkowych nieprzewidzianych lub robót zamiennych, nie ujętych w dokumentacji budowlanej wskazanej w pkt III.4. 4.Zakres prac obejmujący nadzór inwestorski określa następująca dokumentacja budowlana: 1) Dom Pomocy Społecznej p.w. Św. Józefa w Lyskach, ul. Rybnicka 4, 44-295 Lyski, a) Projekt budowlano-wykonawczy Termomodernizacji budynku Domu Pomocy Społecznej p.w. Św. Józefa w Lyskach - branża architektoniczno-budowlana, b) Projekt budowlano-wykonawczy Termomodernizacji budynku Domu Pomocy Społecznej p.w. Św. Józefa w Lyskach - branża instalacja ciepłej wody użytkowej, c) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót Termomodernizacji budynku Domu Pomocy Społecznej p.w. Św. Józefa w Lyskach - branża ogólnobudowlana, instalacja solarna, d) Audyt energetyczny budynku Domu Pomocy Społecznej p.w. Św. Józefa w Lyskach, e) Przedmiar robót- termomodernizacja budynku Domu Pomocy Społecznej p.w. Św. Józefa w Lyskach - branża ogólnobudowlana, instalacja elektryczna odgromowa. 2) Zespół Szkół Specjalnych im. Weroniki Sherborne, ul. Przedszkolna 1, 44-230 Czerwionka-Leszczyny a) Projekt budowlano-wykonawczy Termomodernizacji budynku Zespołu Szkół Specjalnych im. Weroniki Sherborne - branża architektoniczno-budowlana, b) Projekt budowlano-wykonawczy Termomodernizacji budynku Zespołu Szkół Specjalnych im. Weroniki Sherborne w Czerwionce-Leszczynach - branża instalacja centralnego ogrzewania, c) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót Termomodernizacji budynku Zespołu Szkół Specjalnych im. Weroniki Sherborne - branża ogólnobudowlana, c.o, d) Audyt energetyczny budynku Zespołu Szkół Specjalnych im. Weroniki Sherborne w Czerwionce-Leszczynach, e) Przedmiar robót- termomodernizacja budynku Zespołu Szkół Specjalnych- branża ogólnobudowlana, instalacja elektryczna odgromowa, 3) Zespół Szkół w Czerwionce-Leszczynach, ul. 3 Maja 42, 44-230 Czerwionka-Leszczyny, ( w tym budynek główny szkoły i dwa budynki warsztatów ) a) Projekt budowlano-wykonawczy Termomodernizacji budynków Zespołu Szkół: Dydaktycznego z łącznikiem i salą gimnastyczną, Pawilonu warsztatów, Warsztatów elektrycznych - branża architektoniczno-budowlana, b) Projekt budowlano-wykonawczy Termomodernizacji budynków Zespołu Szkół w Czerwionce-Leszczynach - branża instalacja centralnego ogrzewania, c) Projekt budowlano-wykonawczy Termomodernizacji budynków Zespołu Szkół w Czerwionce-Leszczynach - branża - wymiennikownia c.o - cz. technologiczna, d) Projekt budowlano-wykonawczy Termomodernizacji budynków Zespołu Szkół w Czerwionce-Leszczynach - Warsztaty szkolne - branża - instalacja centralnego ogrzewania, e) Projekt budowlano-wykonawczy wewnętrznych instalacji elektrycznych i sterowania, f) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót Termomodernizacji budynków Zespołu Szkół: Dydaktycznego z łącznikiem i salą gimnastyczną, Pawilonu warsztatów, Warsztatów elektrycznych - branża ogólnobudowlana, instalacja c.o, g) Specyfikacja techniczna wewnętrznych instalacji elektrycznych i sterowania, h) Audyt energetyczny budynku Zespołu Szkół w Czerwionce-Leszczynach - Budynek dydaktyczny, i) Audyt energetyczny budynku Zespołu Szkół w Czerwionce-Leszczynach - Pawilon Warsztatów Szkolnych, j) Audyt energetyczny budynku Zespołu Szkół w Czerwionce-Leszczynach - Warsztaty elektryczne, k) Przedmiar robót- termomodernizacja budynku Zespołu Szkół- branża ogólnobudowlana, instalacja elektryczna odgromowa, 5. Zamawiający zaleca przed złożeniem oferty zapoznanie się z dokumentacją budowlaną oraz wizję lokalną na w/w obiektach. 6. Kod CPV: 71.52.00.00-9 Usługi nadzoru budowlanego 7. Podstawowe obowiązki inspektora nadzoru inwestorskiego: 1) wykonywanie swoich obowiązków zgodnie z obowiązującym prawem, w szczególności z art. 25 i 26 Prawa Budowlanego, 2) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i wszelkimi pozwoleniami, uzgodnieniami, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, 3) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, 4) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, łącznie ze sporządzaniem dokumentacji fotograficznej, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych robót, 5) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie inwestora, kontrolowanie rozliczeń budowy, 6) uczestniczenie w naradach roboczych, wymagających wsparcia wiedzą fachową, 7) kontrola procesu realizacji robót, w zakresie zgodności z założeniami i dokumentacją techniczną, 8) doradztwo i wspieranie procesu rozliczania dotacji uzyskanej w ramach projektu, 9) przygotowanie pisemnej odpowiedzi na pytania Wykonawców w czasie trwania umowy oraz okresu gwarancji, 10) w zakresie zapewnienia wsparcia i pomocy dla Zamawiającego w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, dotyczącego zadania objętego nadzorem wskazanego w pkt III.1 Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: a) przygotowania pisemnej odpowiedzi na wnioski wykonawców ubiegających się o zamówienie o wyjaśnienie treści SIWZ wraz z informacją dotyczącą konieczności dokonania zmian w treści SIWZ (w terminie 3 dni, od przekazania wniosku, nie później jednak niż na 10 dni przed ostatecznym terminem składania ofert), b) udzielania pisemnych odpowiedzi na pytania zadane przez komisje a dotyczące przedmiotowych postępowań w terminie do 3 dni, nie licząc dnia zapytania, c) pomocy Zamawiającemu, poprzez pisemne przygotowanie odpowiedzi na: informacje wykonawców o ewentualnej niezgodnej z ustawą czynności zamawiającego, odwołania, skargi na wyroki Krajowej Izby Odwoławczej. 11) przygotowanie całokształtu spraw do odbioru inwestycji przez Zamawiającego, w tym w szczególności dokonania odbioru końcowego inwestycji lub odbioru poszczególnych części (etapów) inwestycji. Inspektor nadzoru potwierdzi zgłoszoną przez Wykonawcę gotowość do odbioru, dokona odbioru, przekaże Zamawiającemu niezbędną dokumentację odbioru (protokoły wraz z załącznikami i dokumentami) oraz dokumentację powykonawczą jak i dokona ostatecznego odbioru obiektów po upływie okresu gwarancji ustalonego w umowie z Wykonawcą. Inspektor nadzoru będzie także uczestniczył w przeglądach gwarancyjnych i nadzorował usuwanie stwierdzonych protokolarnie wad i usterek, 12) przygotowanie dokumentów niezbędnych do przekazania wykonawcy placu budowy i uczestnictwo w tym przekazaniu, 13) bieżąca kontrola zgodności realizacji inwestycji z zawartymi umowami, 14) kontrolowanie stanu zawansowania prac minimum raz w tygodniu oraz częściej na wezwanie kierownika budowy lub inwestora 15) na etapie realizacji zgłaszanie projektantowi lub Zamawiającemu zastrzeżeń wykonawcy robót budowlanych do projektu budowlanego i dokonywanie z nim stosownych uzgodnień lub wyjaśnień, 16) w razie konieczności wykonania robót dodatkowych, nieprzewidzianych lub zamiennych - przygotowanie wspólnie z kierownikiem budowy protokołu konieczności, opracowanie przedmiaru robót oraz sprawdzenie kosztorysu na wykonanie tych robót (opracowany wg zasad określonych w umowie z wykonawcą) i przedstawienie Zamawiającemu do zatwierdzenia, ostateczna decyzja należy do Zamawiającego, 17) informowanie Zamawiającego o postępie w realizacji inwestycji w okresach miesięcznych, w oparciu o harmonogram rzeczowo-finansowy projektu, 18) sporządzenie dowodów przekazania - przejęcia na majątek środków trwałych OT i PT, 19) wykonanie czynności odnoszących się do realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne inwestycji. 20) opracowanie następujących raportów: a) dotyczących realizacji wskaźników produktu nie rzadziej niż raz na pół roku, w tym najpóźniej do dnia zakończenia rzeczowej realizacji projektu raportu potwierdzającego osiągnięcie założonych we wniosku o dofinansowanie wskaźników b) dotyczących realizacji wskaźników rezultatu co najmniej raz na kwartał oraz na zakończenie roku , w tym opracowanie raportu potwierdzającego osiągnięcie docelowej wartości wskaźników rezultatu w ciągu 12 miesięcy od daty zakończenia rzeczowej realizacji projektu. 21) W przypadku gdy niezbędne jest ograniczenie przez Zleceniodawcę zakresu umowy w przypadku wykluczenia Zleceniobiorcy z wykonywania czynności w postępowaniu o udzielenia zamówienia publicznego ze względu zaistnienia przesłanek określonych w art. 17 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (j.t. Dz.U. z 2010, Nr 113, poz. 759 z późn. zm. ). Zleceniobiorca jest zobowiązany do wskazania innego podmiotu, który będzie wykonywał czynności wskazane w pkt 10, w stosunku do których on sam został ograniczony. Podmiot wskazany przez Zleceniobiorcę będzie legitymował się uprawnieniami nie gorszymi niż posiada Zleceniobiorca w danej specjalności. 8. Inspektor nadzoru inwestorskiego ma prawo: 1) wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, 2) żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniami.Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych ( j.t. Dz.U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.)..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 44.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wymaga się wniesienia wadium w wysokości 1 250 zł. 2. Wadium może być wniesione w jednej z form określonych w art. 45 ust. 6 pkt 1-5 ustawy PZP. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: numer rachunku; 44 8456 0009 2001 0023 9628 0006, a dowód wniesienia dołączyć do oferty. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu uważa się za wniesione w terminie, jeżeli zostanie uznany rachunek zamawiającego przed terminem składania ofert. 5. Wadium wnoszone w innej formie aniżeli pieniężna należy dołączyć do oferty

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiany treści umowy wymagają pod rygorem nieważności zgody obu stron, z zachowaniem formy pisemnej. 2.Zmiana postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy jest możliwa w przypadku zmian dotyczących osób wskazanych w §6 umowy, pod warunkiem posiadania przez nie co najmniej takich uprawnień jak wskazano w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3. Zmiany dokonywane są poprzez złożenie wniosku o zmianę w formie pisemnej przez jedną ze stron wraz z określeniem zmiany, podaniem uzasadnienia, czasu wykonania zmiany. 4. Strony umowy zawierają stosowny aneks w celu dokonania zmian w umowie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.starostwo.rybnik.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Rybniku, ul. 3 Maja 31, 44-200 Rybnik, p. 210.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.05.2011 godzina 09:30, miejsce: Starostwo Powiatowe w Rybniku, ul. 3 Maja 31, 44-200 Rybnik, p. 118.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt Ograniczanie niskiej emisji w budynkach użyteczności publicznej w Powiecie Rybnickim, realizowany jest w ramach działania 5.3 Czyste powietrze i odnawialne źródła energii współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie